Araştırma 27 AĞUSTOS 2013 / 13:14

Türkiye'nin spor medyası kullanım alışkanlıkları ortaya çıktı

Sosyal ağlarda spor içeriği takibinde dünya birincisiyiz.



Türkiye’de mackolik.com ve sahadan.com web sitelerini satın alan Perform Group, interaktif Pazarlama Zirvesi’nde paylaşacakları Küresel Spor Medyası Raporu’ndan bahsetti. Türkiye yüzde 66'lık oranla, ABD, Almanya, Brezilya, Çin gibi ülkeleri bu konuda geride bırakıyor.

İstatistik verilerden bir kısmını aktaran Perform Group Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu; Bu yıl İPZ’13’te açıklayacağı ‘Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu 2013’ raporu ABD, Almanya, Avustralya, Brezilya, Büyük Britanya, Çin, Endonezya, Fransa, Hindistan, İspanya, İtalya, Japonya, Rusya ve Türkiye dijital spor alışkanlıklarını içeriyor.

Raporun detaylı sunumu 12 Eylül 2013 Perşembe günü Perform Group Tüketici Markaları ve Portallardan Sorumlu Genel Müdürü Ben Warn’ın katılımıyla Swissotel The Bosphorus’da gerçekleştirilecek.

Perform Group’un Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu, araştırmada dijital spor içeriklerinin daha fazla tüketilmesinin nedenini, bu içeriklere en hızlı şekilde ve her yerde ulaşabilme istediği olarak ifade etti. Uğurlu, spor medyasının sayısal ortamdan takip edilmesinin Türkiye de hızla yaygınlaştığını tespit ettiklerini söyledi. Sporun her yerde ve her zaman takip edebilme isteğinin sayısal medya ortamlarıyla uyumlanma isteğini oluşturduğunu da ifade etti.

Sayısal mecradaki spor medyası

  •  Yüzde 68 ile Brezilya ve İspanya’dan sonra futbolun en çok takip edildiği ülke Türkiye.

  •  Sosyal ağlarda spor takibi konusunda Türkiye yüzde 66’lık oran ile birinci sırada yer alıyor.

  •  Türk sporseverler haftada 15 saat bilgisayardan spor içeriklerine erişim sağlayarak bu konuda Avrupa birinci

  • Mobil mecralarda spor takibinde ise yüzde 64 ile Endonezya ve Çin’in ardından geliyoruz.

  • Türk sporseverlerin haftada 15 saat spor takibi yaparak, ücretli abonelikleri kullandığı belirlendi.


Türkiye’ye ve pazarlama sektörüne ‘interaktivite’ kavramını getiren ve bu yıl ikinci Baharı’na hazırlanan İPZ13’e katılmaktan mutluluk duyduklarını belirten Perform Group Türkiye Genel Müdürü Emre Uğurlu; sporun Türkiye ve dünyada dijitale çok hızlı bir şekilde entegre olduğunu ve bu entegrasyonunu sporun her yerde ve her zaman takip edilebilme isteğinin oluşturduğunu vurguladı. Uğurlu; ‘’Tüm dünyadaki sporseverlerin dijital mecrada spor içeriklerini daha fazla tüketmelerinin nedeni, bu içeriklere en hızlı şekilde ve her yerde ulaşabilme istediğidir’’ dedi.