Araştırma 27 NİSAN 2015 / 13:06

Türkiye'deki yurtdışı seyahat harcamaları artacak

Turizm ve seyahat endüstrisine teknoloji çözümleri sunan Amadeus Bilgi Teknolojileri Grubu, dünyadaki seyahat trendlerinin mercek altına alındığı “Seyahatin Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı raporunu yayınladı.

Türkiye’de faaliyet gösteren Amadeus adına , seyahat tahminleri şirketi Oxford Economics’in aralarında Türk Hava Yolları'nın da bulunduğu 15 firmanın yöneticisiyle yaptığı görüşmelere dayanarak hazırladığı çalışma dünyadaki ve Türkiye’deki turizm ve seyahat eğilimlerini ortaya koydu.

Park Bosphorus Hotel’de düzenlenen basın toplantısında ‘Geleceğin Seyahatini Şekillendirmek’ raporunu açıklayan Amadeus Dağıtımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Holger Taubmann; Amadeus'un hizmet verdiği müşteri grupları arasında hava yolları, oteller, demir yolları ve deniz taşımacılığı firmaları gibi seyahat hizmetleri sunan şirketler, turizm acentaları ve web siteleri gibi sehayat satan kurumlar ile seyahat yönetimi firmaları gibi seyahat satın alan şirketler bulunduğunu dile getirdi.

1994 yılından beri 155 kişilik bir ekiple Türkiye’de faaliyet gösteren Amadeus; dağıtım, turizm acenteleri için bilişim teknolojileri çözümleri, e-ticaret platformları, sadakat çözümleri gibi hizmetler sunuyor.

“Geleceğin Seyahatini Şekillendirmek” raporunun sonuçlarını paylaşan Holger Taubmann; global seyahat endüstrisinin önümüzdeki yıllarda gelişimini sürdüreceğini, 2023'e kadar Türkiye'deki yurtdışı seyahat harcamalarının her yıl yüzde 5'in üzerinde bir oranda artacağını dile getirdi. Önümüzdeki 10 yıl içinse dünya seyahat endüstrisi için iyimser bir tablo olacağını ve küresel gayrisafi hasıla artış oranının yüzde 2 üzerinde, yıllık yüzde 5,4 oranında büyüyeceği tahmin ettiklerini sözlerine ekledi.

Küresel büyümeyi sağlayan gücün ise 2023 itibariyle yurtdışı seyahat harcamalarında yüzde 20 oranında artış kaydedecek olan Çin olduğunu belirten Taubmann; artan gelir ve değişen tüketici alışkanlıkları sayesinde Türkiye, Rusya, Brezilya gibi gelişmekte olan ülkelerin de gelecek 10 yılda bu alanda yıllık yüzde 5'in üzerinde büyüme kaydedeceğini ön gördüklerini söyledi.

Raporu kaleme alan, Oxford Economics Müdür Yardımcısı Andrew Tessler ise raporla ilgili şu değerlendirmede bulundu: "Küresel seyahat endüstrisi giderek güç kazanıyor ve değişiyor. Çin'in büyümesi önemli bir etken olmakla birlikte, bu büyümenin arkasında çok daha ince faktörler yer alıyor. Ekonomik kriz süresinde ortaya çıkan rekabet dinamiklerinin yer değişimi ve yeni davranış biçimlerinin süregelmesi, sektördeki kilit göstergeleri etkileyen iki önemli unsur."

Raporda öne çıkan başlıklar

İş seyahatleri ivme kazanacak: Doğu ve Batı arasında artan ticaret bağlantıları yeni taleplerin ortaya çıkmasını tetikleyecek ancak Batı'daki kısa mesafeli iş seyahatleri ancak 2018'de, 2008 öncesi seviyeye ulaşabilecek. Gelecek 10 yılda küresel iş seyahatlerindeki artışın tetikleyicisi, yüzde 55'lik payıyla Asya olacak.

Hava yolu seyahatlerindeki artışı gelişmekte olan ekonomiler sağlayacak: Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı(OECD) üyesi olmayan ülkelerin hava yolu seyahatleri ilk kez OECD üyesi ülkelerinkini geçerken, 2023 itibariyle küresel hava trafiğini yaratanlar arasında Türkiye, Hindistan ve Rusya gibi gelişmekte olan ülkeler başı çekecek.

Ekonomik krizden bu yana ilk kez uluslararası otel konaklamaları yurtiçi konaklamaları geçti: Yurtiçi konaklama harcamalarının azalması artık normal kabul ediliyor. Aynı zamanda, gelecek 10 yılda Asya'daki tek gecelik ziyaretçi girişlerinde Avrupa'nın dört katı hızda büyüme kaydetmesi bekleniyor. Ancak, yine de uluslararası ziyaretçilerin otel konaklamaları konusunda Avrupa hakim olmaya devam edecek.

Yenilikçi Türk seyahat sektörü: Türkiye'deki seyahat sektörü, hızla artan yurtiçi talepleri karşılamak için Batılı tedarikçilere örnek olabilecek yenilikler sunuyor.

Türkiye değişime açık: Türkiye, teknolojik olarak değişime birçok ülkeden daha açık. Ayrıca Türkiye'deki turizmciler, gelişmiş ülke pazarlarındaki meslektaşlarına göre daha araştırmacı.