Araştırma 13 MAYIS 2015 / 10:18

Sistem kesintileri marka itibarını zedeliyor

Veeam Software'in Veeam Data Center Availability 2014 adlı raporu rekabetin yoğun görüldüğü alanlardan olan perakendede kesintisiz çalışmanın gerekliliğini ortaya koydu. Rapora göre e-ticaret ile birlikte online alışverişin yaygınlaştığı perakende sektöründe veri erişimi sorunu yaşanması marka itibarını olumsuz etkiliyor ve ciddi bir maddi kayba neden oluyor.



Veaam Data Center Availability Raporu 2014, artan müşteri beklentilerine göre kurumların 7 gün 24 saat veri erişimine ve sistem kesintilerini ortadan kaldıracak modem çözümlere ihtiyaç duyduklarını gösteriyor. Veriye erişim sorunu yaşanması şirketlerde yılda 2 milyon dolardan fazla maddi kayba neden oluyor. Rapora göre planlanmayan sistem çökmesi her ay en az bir defa meydana geliyor ve bu durum yüzünden yıllık 1.4-2.3 milyon dolar arasında kayıp olarak geri dönüyor.

Alışveriş yoğunluğunun arttığı yılbaşı, sevgililer günü, bayramlardan önce mağazalarda kesintisiz çalışması önem taşıyor. Uzun kuyrukların oluşmasına sebebiyet veren sistem problemleri, alışveriş yükümlülüğü olan tüketicinin elindeki ürünü bırakarak başka bir mağazaya yönelmesine neden oluyor. Marka imajını olumsuz etkiliyor.

Veeam Türkiye Bölge Müdürü Cana Mete raporla ilgili şunları söyledi: “Rapor şirketlerin yüzde 78’inin önümüzdeki iki yılda istedikleri erişime ulaşabilmek için veri koruma ürünlerini değiştirmeyi planladığını gösteriyor. Hem müşteriler hem de iş ortaklarının artan beklentileri veriye erişimin son yıllarda daha kritik bir hal almasını sağladı. Ancak modern çözümler sistem kesintilerini kader olmaktan çıkarıyor. Yapılması gereken perakende gibi önde gelen sektörlerin geleneksel yöntemlerden uzaklaşması."