Araştırma 03 AĞUSTOS 2015 / 10:21

SAP 2015 yarıyıl finansal sonuçlarını açıkladı

SAP, 2015’in ikinci çeyreğinde IFRS olmayan bulut aboneliklerinde ve destek gelirlerinde geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 129’luk büyüme göstererek 555 milyon Euro gelire ulaştı. SAP Business Network geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 194’lük büyüme kaydederek 400 milyon Euro’luk gelir yarattı.



• Yeni bulut aboneliklerinde yüzde 162 artış ile güçlü büyüme sağlandı.

• IFRS olmayan bulut ve yazılım gelirleri yüzde 21’lik artışla 4.06 milyar Euro seviyesine yükseldi.

• HANA platformunu tercih eden şirketlerin sayısı geçtiğimiz yıla oranla iki kat artarken, S/4HANA kullanıcıları ise çeyrek bazında yüzde 140’tan fazla artış gösterdi.

• IFRS olmayan faaliyet kârı yüzde 13 artarak 1.39 milyar Euro’ya ulaştı.

• 2015 yılı öngörüleri korundu.

• Succes Factors Çalışan Merkezi’nin üye sayısı dünya genelinde bir yılda yüzde 87 arttı.

• SAP Business Network’ün geliri yüzde 194 büyüme ivmesiyle 400 milyon Euro seviyesine ulaştı. Bu network üzerinde birbiriyle ilişkide olan 1.9 milyon şirket 800 milyar dolardan fazla ticaret yaptı.

SAP 2015’in ikinci çeyreğinde, bulut ve SAP Business Network’te yüksek bir büyüme kaydetti ve ana faaliyet alanındaki güçlü performansını ikinci çeyrekte de sürdürdü. İkinci çeyrek dönemde IFRS olmayan bulut abonelikleri ve destek gelirleri geçen yıla oranla yüzde 129’luk bir büyüme göstererek, 555 milyon Euro seviyesine ulaştı. SAP’nin buluttaki satış başarısında kilit rol oynayan yeni bulut satışları, ikinci çeyrekte yüzde 162 oranında artarak 203 milyon Euro oldu.

SAP, IFRS olmayan bulut ve yazılım gelirlerinde ise yüzde 21’lik güçlü bir büyüme göstererek 4.06 milyar Euro seviyesine yükseldi. SAP ayrıca IFRS olmayan faaliyet kârını yüzde 13 oranında artırarak 1.39 milyar Euro seviyesine taşıdı.

2015 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren SAP CEO’su Bill McDermott, “Şirketlerin tepe yöneticileri ile konuştuğumda işlerini dijitalleştirmenin ve yeni iş modelleri bulmanın yollarını aradıkları görülüyor. Çözümlerimiz daha da yaygınlaşıyor, çünkü SAP olarak müşterilerimizin bu dijital dönüşümü basit ve sade bir şekilde gerçekleştirmek için ihtiyacı olan vizyona tam olarak sahibiz. Platform, uygulamalar ve iş ağlarını birlikte sunma stratejimizin müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarına yanıt verdiğine inancım tam” dedi.

2015 İkinci Çeyrekte Öne Çıkanlar

İnsan Kaynakları Yönetimi ile Satış, Pazarlama ve Ticaret çözümlerinde yakalanan güçlü ivme, bulut uygulama gelirlerini destekliyor.

Müşterilerimiz hem daimi hem de esnek çalışanlardan oluşan toplam iş gücünü yönetilebilmek için dünya çapında SAP’ye başvuruyorlar.

Bu doğrultuda SAP İnsan Kaynakları Yönetimi girişimimiz, Success Factors Çalışan Merkezi, 71 ülkede yerelleştirildi ve üye müşterilerimizin sayısı bir yıl içerisinde 390’dan 730’un üstüne çıktı. Bu durum, müşteri sayısında sadece 12 ayda yüzde 87 büyüme kaydedildiği anlamına geliyor. SAP, ikinci çeyrekte müşteri bağlılığı yönetimi sağlayan Satış, Pazarlama ve Ticaret çözümlerinde güçlü bir büyüme gerçekleştirdi. SAP, işletmelerin müşterilerini tüm kanallardan gerçek zamanlı olarak izleyerek onlarla etkileşim kurmasını destekleyen, aynı zamanda kusursuz e-ticaret yapmasını sağlayan Satış, Pazarlama ve Ticaret çözümlerinde de ikinci çeyrekte güçlü büyüme elde etti.

Satış, Pazarlama ve Ticaret çözümlerinde yeni bulut satışlarında üç haneli büyüme sağlandı.

SAP S/4HANA  müşteri sayısındaki artış

Müşterilerimizin ilgisi, SAP HANA’nın günümüzün Dijital Ekonomisinde veri odaklı çalışabilmek için kilit rol oynadığını gösteriyor.

İkinci çeyrekte, geçen yıl 3600 olan HANA müşterilerinin sayısı 7200’e yükseldi. S/4HANA’nın pazara hızlı çıkışı - S/4HANA’yı tercih eden şirketlerin sayısının ilk çeyrek sonunda 370’den ikinci çeyrekte 900’ün üzerine çıktı - SAP HANA’nın tüm endüstrilerde ve bölgelerde daha geniş bir şekilde benimsenmesinde önemli bir rol oynadı.

SAP Business Network büyüyor

SAP İş Ağları genişledikçe, dijital ekonomide kesintisiz ticaretin avantajını yakalayan şirketler için yarattığı değer de artıyor.

İkinci çeyrekte, SAP Business Network segmenti toplam geliri 400 milyon Euro’ya (sabit kurda 333 milyon Euro) ulaştı; geçtiğimiz yılın ikinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 194 büyüme kaydedildiği görülüyor.

Yaklaşık 1.9 milyon bağlantılı şirket SAP İş Ağları üzerinden 800 milyar Dolar’ı aşkın ticaret gerçekleştiriyor.

2015 yılının ikinci çeyreğinde EMEA bölgesi, IFRS olmayan bulut ve yazılım gelirlerinde yüzde 10’luk bir büyüme ile güçlü bir performans sergiledi. EMEA bölgesinde, SAP’nin IFRS olmayan bulut abonelik ve destek gelirlerindeki artış ise yeni bulut getirilerindeki üç haneli büyümenin etkisiyle yüzde 94 oranında gerçekleşti. Ortadoğu bölgesi bulut ve yazılımda oldukça güçlü bir büyüme elde ederken, Almanya, Fransa ve İngiltere’nin büyümelerini sürdürdükleri görülüyor.

Amerika bölgesi ikinci çeyrekte çift haneli büyüyerek IFRS olmayan bulut ve yazılım gelirlerini yüzde 36 oranında artırdı. Kuzey Amerika’daki güçlü performansın da etkisiyle bölgede bulut abonelikleri ve destek gelirleri, neredeyse üçe katlanan yeni bulut satışı performansıyla yüzde 141 oranında büyüdü. Amerika Birleşik Devletleri bulut ve yazılım performansı ile öne çıkarken Latin Amerika’nın rakamları ise bölgenin makroekonomik sorunlarından etkilendi. Asya-Pasifik Japonya (APJ) bölgesinde ise IFRS olmayan bulut abonelikleri ve destek gelirleri, yüzde 138 oranında büyüdü, bu önemli büyümenin etkiyle IFRS olmayan bulut ve yazılım gelirleri yüzde 19 artış gösterdi. Yeni bulut getirileri üç haneli büyüdü. Japonya pazarı bulut ve yazılımda gelişmeye devam etti.