Araştırma 28 EYLÜL 2015 / 11:06

MasterCard modern tüketicilerin anatomisini çıkardı

MasterCard, değişen tüketici alışkanlıklarını araştıran anketinin sonuçlarını Dünya Perakende Kongresi’nde açıkladı.



MasterCard anketine göre tüketiciler günümüzde mağazalarda daha az zaman geçiriyor ve internet üzerinde daha çok araştırma yapıyor. Tüketicilerin yarısından fazlası ürün fiyatlarını öğrenmek için internette zaman geçiriyor. Ankete katılan her beş kişiden dördü, akıllı telefonlarıyla bile fiyat karşılaştırdığını belirtiyor. Modern tüketicilerin yarısı ise ihtiyaçlarını anlamayan satıcılardan hoşlanmadığını söylüyor.

Dijital çağın bilinçli tüketicileri tahminlerin aksine markalara daha sadık. Önlerinde pek çok seçenek olmasına ve eskisine nazaran daha derin araştırmalar yapmalarına rağmen sadece 4’te biri yeni bir mağazadan alışveriş yapmak istiyor. Tüketiciler genelde tanıdıkları ve bildikleri mağazaları tercih ediyor. Bu da yeni müşteriler çekmek isteyen perakendeciler için bir risk oluşturuyor.

Dünya çapında tüketicilerin yüzde 80’i mağaza içinde ve online alışverişte paralarının tam karşılığını aldığını düşünüyor. Tüketiciler için alışverişte en büyük mutluluk doğru fiyata doğru ürünü bulmak. Tüketiciler artık aradıkları ürün dışında anlık ve sürpriz kararlarla alışverişler yapmıyor. Büyük çoğunluğu aradığı ürünün stokta olmadığını öğrenince hayal kırıklığı yaşıyor. Perakendeciler için depo yönetiminin önemi bu nedenle ön plana çıkıyor.

MasterCard ile Prime Research, tüketicinin sosyal medyadaki anatomisini çıkarmak için 1,6 milyon sosyal medya mesajını analiz etti. Verilere göre Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesinde, dijital cüzdanlar ve uygulama içi ödeme teknolojileri yükselişte. Tüketicilerin büyük çoğunluğu, bu teknolojilerle ilgili olumlu mesajlar paylaşıyor. Sosyal medyadaki alışveriş yorumlarında ise temassız ödemeler dikkat çekiyor. Avrupa’da sosyal medya üzerinden olumlu şekilde en çok bahsedilen iki sektör eğlence ve moda. Analizlerde yeni dijital ödemelerle gelen kolaylık en olumlu yorumları topluyor. Bu teknolojilerin nerelerde kullanılabilir olduğu ise ikinci sırada bulunuyor. Ayrıca tüm dünyada alışveriş konusunda en çok yorum Twitter’da yapılıyor.