Araştırma 16 NİSAN 2015 / 12:00

Instagram kadın girişimci sayısını 4 kat arttırdı

Türkiye’nin e-ticaret altyapı sağlayıcılarından IdeaSoft tarafından yapılan analize göre, Instagram başta olmak üzere sosyal medya kanalları kadın girişimci sayısının kısa zaman içinde 4 kat artmasını sağladı.

Ideasoft tarafından yapılan analize göre e-ticarete atılan kadın girişimci sayısı son 5 yılda tam 4 kat artış gösteriyor. KOSGEB gibi kurumların faaliyetlerinin ve devlet desteğinin etkisinin yanı sıra, Instagram başta olmak üzere sosyal medyanın sunduğu olanakların kadın girişimci sayısının büyümesinde önemli rol sahibi olduğu dile getiriliyor.

IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, kadınların e-ticarete olan atılımının kısa süre içinde artmasının nedenin Instagram olduğunun altını çiziyor. 2013’ten sonra Instagram’ın e-ticaret sektörü için önemli bir araç haline geldiğini, kadın girişimcilerin ürettikleri ürünleri paylaşarak e-ticarette ilk adımı attığını söyleyen Özkara, ortaya çıkan satış ekosisteminin 2015’e gelindiğinde göz ardı edilemez şekilde büyüdüğünü dile getirdi.

Analize göre Instagram üzerinden en çok bebek ve çocuk ürünleri, kadın giyim, kozmetik ve organik ürünlerin satışı yapılıyor. . İstanbul ve İzmir kadın girişimcilerin e-ticarete en yoğun şekilde atıldığı ilk iki il olarak öne çıkarken, üçüncü sırada ise Balıkesir yer alıyor.

Ticaret hacminin büyümesiyle sipariş takibinde zorlanan kadın girişimciler; ödeme süreçlerini takip etmek, siparişlerini daha rahat takip etmek ve büyüyebilmek için e-ticaret sitesi kurmaya yöneliyorlar.

IdeaSoft Genel Müdürü Seyhun Özkara konu hakkında, “Instagram e-ticarete ilk adımı atmak isteyen kadınlar için bir numaralı satış ve pazarlama kanalı konumunda. Instagram üzerinden başlayıp daha sonra profesyonel e-ticaret altyapısı ihtiyacı duyan kadın girişimcilere en uygun çözümleri sunuyoruz. Instagram’daki işlerini büyütmek isteyen kadın girişimcilerin 4’te 3’ü IdeaSoft’un e-ticaret altyapısını tercih ediyor.” diyor.