Araştırma 21 EKİM 2015 / 10:11

Her hafta 10 kişiden 7'si radyo dinliyor

URYAD A.Ş. ve Nielsen iş birliği ile 30 ilden 7500 kişi üzerinden yapılan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırmasının” Eylül ayı sonuçlarına göre Türkiye’de her 10 kişiden 7’si her hafta radyo dinliyor.

30 ilde en az 5.000 hane ve 7.500 birey üzerinden hazırlanan “Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”’nın Eylül sonuçları açıklandı. Araştırmanın sonuçlarına göre radyo halen ülkemizde en çok takip edilen mecralardan biri olma özelliğini koruyor. Radyo mecrasının haftalık yüzde 67,9 erişime sahip olduğunun belirlendiği araştırmada yaklaşık olarak her 10 kişiden 7’sinin radyo dinlediği sonucuna ulaşıldı.

Sosyo ekonomik gruplar açısından bakıldığında radyo dinleme oranının AB grubu kitlede yüzde 76,5 ile en yüksek olduğunun görüldüğü araştırmada, C1 grubunun yüzde 70,9, C2 grubunun yüzde 66,9 ve DE grubunun yüzde 66,9 oranında radyo erişimi olduğu tespit edildi. Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması ile elde edilen bu dağılım, radyoların AB ve C1 grubundaki kitleleri hedefleyen markalar için çok önemli bir yatırım aracı olduğunu da ortaya koymuş oldu. 

Yaş grupları bazında bakıldığı zaman ise radyoların “25-34” yaş aralığındaki kişiler açısından yüzde 74,2’lik erişim ile çok etkin bir mecra olduğu görüldü.”35-44” yaş aralığında haftalık radyo erişimi yüzde  71,8’lik bir oran yakalarken ”45 -54” yaş aralığında ise bu oranın yüzde 72,2’lere çıktığı saptanmaktadır. AB ve C1 grubundaki kitlelerde yüksek erişime sahip radyo mecrasının, aynı zamanda  “25- 54” yaş aralığında sahip olduğu yüzde 70’in üzerindeki erişim ile reklamveren firmalar açısından oldukça değerli bir mecra olduğu ön plana çıktı. 

Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nda dinleyicilerin cinsiyete göre dağılımı da incelendi. Araştırmanın sonuçlarına göre erkekler yüzde 73’ü haftalık olarak radyo dinlerken, kadınlarda bu oran yüzde 63’te kaldı.