Araştırma 25 HAZİRAN 2015 / 13:02

2014 yılında e-Ticaret hacmi yüzde 35 büyüdü

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) bu yıl ikincisi hazırlanan “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü -2014” raporunu açıkladı. Rapor e-Ticaret sektörünün yıllık yüzde 35'lik bir artışla 18,9 milyar TL büyüklüğe ulaştığını gösteriyor.

Geçen sene ilk kez hazırlanan “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü ” raporu, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü’nün büyümesi paralelinde e-Ticaret pazarının da hızlı bir büyüme kaydettiğini gösteriyor. 2014 yılında yüzde 35 seviyesinde artış gösteren e-Ticaret, 18,9 milyar TL büyüklüğe ulaştı.

Türkiye’deki e-ticaret pazarını uluslararası standartlara göre ölçümleyerek kategorize eden rapor, TÜBİSAD tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) proje ortaklığı, Deloitte Türkiye proje yönetimi ve ComScore proje veri ortaklığında hazırlandı. Raporu, TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. M. Kemal Cılız ve TÜBİSAD e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş’ın yanı sıra, BKM CEO’su Soner Canko, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun ve Deloitte Türkiye Ortağı Tolga Yaveroğlu’nun konuşmacı olarak yer aldıkları basın toplantısıyla kamuoyu ile paylaşıldı.

TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Medya ve e-Ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş rapor hakkında; “Toplam perakende harcamalarının içerisinde yüzde 1,6 olan e-ticaret payı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında, bu alanda önemli bir büyüme potansiyelimiz olduğunu gösteriyor." dedi.

Türkiye’de E-Ticaret Pazar Tanımlama ve 2014 Pazar Büyüklüğü Raporu Sonuçları:

Toplam Pazar: 18,9 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Tatil-Seyahat: 6,8 Milyar TL (yüzde 35 yıllık büyüme)

Sadece Online Perakende: 6,5 Milyar TL (yüzde 33 yıllık büyüme)

Çok Kanallı Perakende: 3,5 Milyar TL (yüzde 47 yıllık büyüme)

Online Pazaryeri : 2,7 Milyar TL (yüzde 62 yıllık büyüme)

Online Bahis : 2,1 Milyar TL (yüzde 30 yıllık büyüme)

Online- Çok Kategorili: 1,8 Milyar TL (yüzde 25 yıllık büyüme)

Online – Özel Alışveriş: 1,5 Milyar TL (yüzde 10 yıllık büyüme)

Online – Dikey: 0,6 Milyar TL (yüzde 15 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Elektronik: 1,4 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Giyim & Ayakkabı : 0,7 Milyar TL (yüzde 48 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Ev & Dekorasyon : 0,4 Milyar TL (yüzde 40 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Eğlence & Kültür : 0,2 Milyar TL (yüzde 59 yıllık büyüme)

Çok Kanallı – Diğer : 0,9 Milyar TL (yüzde 45 yıllık büyüme)

e-Ticaretin toplam perakende içindeki payı (Toplam Perakende pazarında online işlemlerin oranı) :

Türkiye: yüzde 1,6

Gelişmiş Ülkeler Ortalaması: yüzde 6,5

Gelişmekte Olan Ülkeler Ortalaması: yüzde 4,5