Ar-Ge 31 MAYIS 2016 / 10:45

​Sürücüsüz araçlar uzun yola hazırlanıyor

Teknoloji şirketlerinin ve otomobil üreticilerinin, sürücüsüz otomobil çalışmaları sürüyor. Şirketler, fark yaratan araçlar üretmek için çalışmalarına hız kesmeden devam ederken, son haberler Intel ve Volvo cephesinden geldi.

Teknoloji şirketleri ve otomobil üreticileri, sürücüsüz otomobil konseptlerini farklılaştırmak için çalışmalar yürütmeyi sürdürüyorlar. Şirketler gerek satın almalar gerekse de işbirlikleri ile yaratıcı tasarımlar geliştirip, sürücüsüz otomobil pazarı yarışında ön sıralarda bir yer edinmek için çaba sarfediyorlar. Bu şirketlerden biri olan Intel, gerçekleştirdiği satın alma ile bu alandaki ilgisini ortaya koyuyor.

San Francisco merkezli navigasyon sistemi geliştiricisi Itseez’i satın alan Intel, sürücüler için asistan sistemler geliştirecek. “Machine Learning” üzerine uzmanlığa sahip Itseez, özellikle trafik ışıkları, levhalar, yolu kullanan insanlar ve hayvanlara karşı uyarı sistemleri geliştirirken, navigasyon konusunda da önemli çalışmalar gerçekleştiriyor.

Itseez ile birlikte otonom araç konusundaki önemli bir eksiğini kapatacak olan Intel, pazara çok daha yetkin ve güvenli araçlar sunulabilmesine katkıda bulunacak.

Volvo oldukça iddialı geliyor

Sürücüsüz araçlar konusunda rakiplerine göre çok daha sağlam ve somut adımlar atan Volvo, önemli bir teknolojiyi hayata geçirmek için gün sayıyor. Şirket, özellikle bu yıl içerisinde sürücüsüz araç konsepti üzerine çalışmalarına hız verirken, geçtiğimiz aylarda Çin’de test sürüşlerine başlanacağı haberleri gelmişti.

DriveMe adlı otomatik pilot projesi üzerine çalışan Volvo, yakın zamanda test sürüşlerine başlamaya hazırlandığını açıkladı. Daha önce de test sürüşleri için seçilen Çin’in yanı sıra İsveç ve İngiltere’de belirlenecek parkurlarda otomatik pilot ve diğer yeni sürücüsüz araç teknolojilerini test etmek isteyen şirket, test sürüşlerine 100 araçla başlamak istiyor.

Tamamen sürücüsüz araç deneyimine odaklanan şirket, 2020 yılına kadar sürdüreceği test sürüşlerinin ardından pazara eli kuvvetli bir şekilde girerek, rekabet ortamında bir adım öne geçmeyi amaçlıyor.