Ar-Ge 05 ŞUBAT 2016 / 13:43

Ericsson Küresel ICT Merkezi'ni hayata geçirdi

Ericsson’un, İsveç’te ve tüm dünyadaki AR-GE yatırım taahhüdünü destekleyen, ölçeklenebilir ve sürdürülebilir özelliklere sahip ICT Merkezi İsveç’in Rosersberg şehrinde açıldı.

20 bin m2 büyüklüğündeki Rosersberg tesisi, Ericsson’un Linköping’te 2014 yılında açtığı ICT Merkezinden sonra, hizmete soktuğu ilk ICT Merkezi olma özelliğini taşıyor. İsveç’te bulunan iki merkezin yanı sıra Ericsson, 2016’nın ikinci çeyreğinde Kanada’nın Montreal şehrinde de bir ICT Merkezi açmayı planlıyor.

Açılan bu yeni tesis, Ericsson’un yeni çözümlerini, gerçeğe en yakın mobil operatör ağları üzerinde test etmesine olanak tanıyor. Yakın bir gelecekte Ericsson’un müşterileri de 2016’da detayları açıklanacak on adet ‘Business Near Centers’ vasıtasıyla birlikte çalışabilirlik testleri, denemeler, erken erişim ve yeniliklere ulaşmak için ICT Merkezlerine uzaktan bağlanabilecekler. Ericsson’un Küresel ICT Merkezleri, bulut çözümlerinden beslenecek ve Ericsson’un ürün portfolyosunun önemli bir kısmına ev sahipliği yapacak. Bu olağanüstü rasyonelleştirme ve sanallaştırma çabaları sonucu, dünya çapında 50’den fazla test merkezi olan Ericsson, inovasyon üretim süreçlerini kısaltmayı, maliyetleri azaltırken küresel işbirliğini de artırmayı hedefliyor.

Küresel ICT Merkezleri, Ericsson’un aynı zamanda sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşması anlamında da çok nemli bir adım niteliğini taşıyor. Tesislerin özel dizaynı, modüler ve ölçeklenebilir yapısı ile enerji ve alanların etkin kullanımını mümkün kılıyor. Ericsson, Kanada’daki Montreal tesisini de açtıktan sonra, 2012 test laboratuarlarındaki tüketimine oranla yüzde 40 daha az enerji harcayacağını öngörüyor.

Ericsson Cloud ve IP Bölümü Başkanı Anders Lindblad, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

"İkinci Küresel ICT Merkezi’ni açmamızla birlikte, Ericsson olarak Bağlantılı Toplum (Networked Society) anlayışımıza biraz daha yaklaşıyoruz. Bulut teknolojisinin üzerine kurulan bu merkezdeki AR-GE çalışmalarımızı ilerlettikçe, insanlar, işletmeler ve toplumlar için fayda sağlayacak yeniliklere ulaşacağız. Kurumumuzun ICT dönüşüm yolculuğu hızlanıyor ve ICT Merkezlerimiz bu amaçla 7/24 küresel yeteneklerimizi maksimize etmek için işbirliğine açık durumda. Aynı zamanda, veri trafiğindeki patlama ile birlikte, Ericsson’un teknoloji ve hizmet liderliğini müşterilerimize her zamankinden daha hızlı götürebileceğiz.”