Ar-Ge 15 ARALIK 2014 / 10:07

Beacon 2015'te etkisini artıracak

Bluetooth teknolojisinde uzmanlık sağlayan ve iBeacon cihaz üretimi ve mobil yazılımları alanında çalışmalar yürüten Blesh, Türkiye’deki ilk Apple onaylı iBeacon teknoloji sağlayıcısı olarak dikkat çekiyor. Blesh’in kurucuları olan Devrim Sönmez, Uğur Gökdere ve Selçuk Kızılkaya, Blesh’in küresel bir şirket olmasını hedefliyor.

Blesh’e kuruluş sürecinde inanan ve ilk yatırımcı olarak destek olan Turgut Gürsoy’un ardından, Ali Sabancı liderliğindeki ve aralarında Emre Berkin ile Kemal Cılız’ın da bulunduğu yeni melek yatırımcılar destek verdi. Bu önemli isimlerin katkısı ile Blesh global arenada gücünü artırarak iBeacon alanında dünyaya teknoloji ihraç edecek.

Bluetooth 4.0 teknolojisinin duyurulmasından hemen sonra kurulan ve global bir vizyon ortaya koyan Blesh, DenizBank için geliştirdiği ve fastPay mobil cüzdan uygulamasıyla kapalı alanlarda ödeme imkanı sunan çözümü ile Amerika’ya Silikon Vadisi’ne davet edildi. Bluetooth Special Interest Group’un düzenlediği Bluetooth World etkinliğine katılan Blesh, Bluetooth SIG Commitee’ye dahil oldu.

Blesh’in sunduğu iBeacon çözümleri odağında işbirliği yaptığı markalar arasında Hürriyet, DenizBank, Tanı, Koçtaş, Garanti Bankası, Migros, Samsung, Simit Sarayı, İddaa, fastPay, Gloria Jean’s Coffee, Caffé Nero ve Mekanist gibi çok sayıda önemli şirket yer alıyor. Şirketlere özel çözümler geliştiren Blesh’in iddiası daha karlı şirket operasyonlarına katkı sağlamak.

Kısa bir süre önce Apple tarafından duyurulan ve mobil ödeme konusunda yeni bir dönem başlatan Apple Pay teknolojisini iBeacon teknolojisiyle ABD’de çalıştırma başarısını da gösteren Blesh, iBeacon aracılığıyla kendilerine ulaşan bildirimler üzerinden tüketicileri ödeme yapmaları için gerekli mobil ödeme yazılımına yönlendirecek. Böylece tüketicilerin anlık haberdar oldukları indirim gibi kampanyalar, satışa daha hızlı dönüşecek. Bu noktada Blesh, mevcut teknolojinin kasa entegrasyonları üzerinde de çalışıyor.

2015 Yılında Beacon Teknolojisi Dünyada Etkisini Artıracak

Beacon teknolojisi 2015 yılında deneme sürecinden çıkarak zincir mağazalar başta olmak üzere pek çok marka tarafından aktif olarak kullanılmaya başlanacak. Businesss Insider’ın raporuna göre; 2015 yılında BLE uyumlu cihaz sayısı 1 milyarı aşacak önümüzdeki 5 yıl içinde Beacon sektörü yüzde 287 büyüyecek. 2018 yılında, 3,5 milyon adedi perakendeciler tarafından kullanılan toplan 4,5 milyon adet Beacon cihazı olacak.

Giyilebilir teknolojilerin hayatımıza girmeye başlamasıyla bu ürünler üzerinden daha çok iletişime geçeceğiz. Bunda da lokasyon bazlı iletişimin rolü büyük olacak. Blesh bu konuda da liderlik yapabilmek adına yeni ürünlerle ilgili araştırma yapan ve uygulama geliştiren bir ekip kurdu ve bu ekip, Samsung Gear 2 üzerindeki çalışmalarının yanısıra önümüzdeki sene çıkacak Apple Watch ve Gear S için de araştırmalara başladı.

Son dönemde dünyada olduğu gibi Türkiye’de de heyecan uyandıran ve çok konuşulan konuların başında gelen Nesnelerin İnterneti, insan hayatını yakından etkileyecek. Günlük yaşama daha fazla kolaylık getirecek olan bu teknolojik devrimin altında ise yine Blesh’in uzmanlaştığı ve sensörler üzerinden gerçekleşen etkileşim yani BLE (Bluetooth Low Energy) teknolojisi yatıyor. Cisco tarafından ortaya konan verilere göre 2020 yılında 50 milyar cihaz İnternet’e bağlı olacak ve Türkiye’de de bu alanda en önemli oyunculardan birisi de Blesh olacak.

Google’ın yeni duyurduğu ve iBeacon’a cevap olarak nitelendirilen Physical Web için de Blesh ekibi yurtdışındaki partnerleriyle çalışmaya başladı. Her ne kadar ilk aşamada Apple teknolojisini duyursa da mobil dünyada Android’in yaygın olarak kullanılması da pazardaki dinamikleri her an değiştirebilecek güçte gözüküyor. Bu noktada Blesh, lider rolünü sürdürmek için Physical Web üzerine de odaklanıyor.

 
ETİKETLER : beacon blesh iBeacon