Akıllı Telefonlar 05 TEMMUZ 2013 / 15:46

Türkiye'de akıllı telefonlardan anlık mesajlaşma oranı artıyor

Ericsson ConsumerLab 2013 Türkiye Araştırması'nın sonuçlarına göre, akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 63'ü veri üzerinden anlık mesajlaşma hizmetlerini kullanıyor.



Ericsson, ConsumerLab 2013 Türkiye Araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Türkiye çapında 15-69 yaş aralığındaki 1.124 kişinin katılımıyla yapılan ve Türkiye’de akıllı telefon pazarındaki kullanıcıların eğilimlerini ve beklentilerinin belirlendiği rapor, kullanıcıların cepten internet kullanımları süresince mobil ve sabit ağ/şebekeleriyle ilgili yaşadığı deneyime ve mobil operatörlere olan sadakatlerini etkiyen temel faktörleri de ortaya çıkarıyor.

Ericsson Türkiye Ülke Müdürü Ziya Erdem, bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Ericsson ConsumerLab 2013 Türkiye Araştırması ile ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:
“Araştırma, tüketicilerin bir mobil operatör markasına sadakatini belirleyen ana unsurların ‘ağ/şebeke performansı’ ve ‘ödedikleri ücretin karşılığını alabilmek’ olduğunu gösterdi. Bu unsurların olumlu yönde geliştirilmesiyle kullanıcı memnuniyeti ve dolayısıyla kullanıcı sadakati artırılabilir. Diğer yandan, ağ/şebeke performansı ile ilgili kullanıcı memnuniyetini artırmak, kullanıcı başına toplam geliri yükseltirken operatörlere rekabetçi bir avantaj da sağlıyor.”

Ericsson ConsumerLab 2013 Türkiye Araştırması'nın sonuçlarına göre;

• Akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 79’u günde en az bir kez cep telefonundan sosyal ağlara bağlanıyor. Kullanıcıların yüzde 62’si internet üzerinden anlık mesajlaşma ve yüzde 34’ü ise internet üzerinden sesli/görüntülü arama servislerini kullanıyor.

• İç mekanlardaki (ev, iş, okul, ...gibi) data kullanım sıklığının, dış mekanlar ve seyahat halindeyken veri kullanımına göre daha yüksek olduğu dikkat çekiyor.

• Diğer yandan, kullanıcılar dış alanlar dışındaki tüm mekanlarda, akıllı telefon üzerinden Wi-fi bağlantısını 3G bağlantısına göre daha fazla tercih ediyor. Evde wi-fi bağlantısının tercih edilmesinin ana sebebinin “daha yüksek hız” olduğu dikkat çekiyor.

• Araştırma, tüketicilerin bir mobil operatör markasına sadakatini belirleyen ana unsurların ‘ağ/şebeke performansı’ ve ‘ödedikleri ücretin karşılığını alabilmek’ olduğunu gösteriyor.

• ‘Mobil internet hızı’ ve ‘mobil internetin kesintisiz/problemsiz kullanımı’ bir kullanıcının operatörün ağ/şebekesini tavsiye etmesini etkileyen en önemli iki faktör olarak sıralanıyor.

• Kullanıcıların en az yüzde 38’i, mobil operatör seçerken hızlı bir iletişim ağına (örneğin hızlı 3G bağlantısı,...) sahip olmasının ücretlendirme planından daha önemli olduğunu düşünüyor.

• Kullanıcıların en sık karşılaştığı sorunlar arasında ‘yavaş/başarısız içerik indirme/yükleme’ ile ‘video akışı sırasında yaşanan problemler’ ilk sıralarda yer alıyor.