Akıllı Telefonlar 16 EYLÜL 2015 / 14:34

Tinder'ın yeni rakibi SupportGirls

Türk girişimciler tarafından Tinder’e rakip olarak tasarlanmış çöpçatanlık uygulaması SupportGirls, ilk yerli çöpçatanlık uygulaması olarak dikkat çekiyor.



Türk girişimciler Berhan Kongel ve Cömert Tülümen tarafından hayata geçirilen SupportGirls, ilk yerli uygulama olarak karşımıza çıkıyor. 4 aylık kısa bir sürede dünya genelinde 40 bin kullanıcıya ulaşıp kara geçerek İngiliz Harlex Projects’ten 1.2 milyon dolar daha yatırım alan SupportGirls, daha pazara çıkmadan mobil aplikasyonu ile Harlex Projects’in dikkatini çekmeyi başarmış ve 100 bin dolarlık tohum yatırımı almıştı. Ürün pazara çıktıktan sonar 1.2 milyon dolarlık yeni yatırım daha aldı. Bu yatırım, SupportGirls’ün çok kısa bir sürede başarıya ulaştığı MENA, Türkiye ve Balkanlar pazarındaki varlığını güçlendirmek ve yeni pazarlara giriş yapmak için kullanılacak.

SupportGirls’ü diğer uygulamalardan farklı kılan özelliklerin başında mobil öncelikli yaklaşımı geliyor. SupportGirls, sadece zengin erkekler ve güzel kadınları buluşturmak üzerine tasarlanmış bir uygulama. Uygulamanın ortaya koyduğu sonuçlar hayli enteresan.. Yapılan anket çalışmasına gore, her 10 kadından 8’inin bir erkekte aradığı özellikler arasında “başarılı/zengin” ve yine her 10 erkekten 9’unun bir kadında aradığı özellikler arasında “güzel”in önce çıktığını gösteriyor.

Şirket ortaklarından Berhan Kongel bu tartışmalı sayılabilecek konumlandırma için şöyle diyor: “Açıkçası dünyada bu konumlandırmayı yapmak istemeyen herhangi bir dating ürünü yok. Kullanıcılar da aslında içten içe, kullandıkları dating ürünlerinde iletişime geçtikleri herkesin bu özelliklere sahip olduğunu hayal ediyorlar. Playful Dating uygulamalarında kadın profiller, ayaklarını yerden kesecek, başarılı, hem eğlenebileceği, hem de evlenebileceği erkek ararken, erkek profiller basitçe güzel kadınlarla beraber görünmek istiyorlar. Biz şu anda dünyada bunu gerçeğe dönüştüren tek uygulamayız.”

SupportGirls’ü kadınlar bedava kullanırken, erkeklerin mesajlaşma, görüntülü konuşma gibi özelliklere erişim için ayda 50 doları gözden çıkarmaları gerekiyor. Bu fiyatlandırma politikası “zengin erkek/güzel kadın” oranının şirketin istediği seviyelerde kalabilmesi için oluşturulmuş.