Telekom Ağ ve Altyapı 10 EKİM 2016 / 09:33

​ADSL ve VDSL bağlantılarında sıkıntı yaşanıyor

ADSL ve VDSL bağlantılarında yaşanan sıkıntılar internet kullanıcılarını mağdur ediyor.

Son yıllarda fiber internetin yaygınlaşmasıyla daha birkaç yıl öncesine kadar hayal denilebilecek olan hızlarla internete bağlanmaya başladık. Fiber internet her açıdan bize birçok avantaj sağlıyor. 25 Mbps ile 1.000 Mbps arasında değişen hızlarda ev ya da iş yerlerine fiber internet hizmeti alınabiliyor. Fiber teknolojisi sadece internet bağlantısı için değil, aynı zamanda TV yayını gibi çeşitli hizmetler için de kullanılabiliyor. Aynı anda 100 Mbps internet ve kesintisiz TV yayını çok rahat bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Ne yazık ki gerçek anlamda fiber internet çeşitli nedenlerden dolayı her yerde mevcut değil. Bu konuda çalışmalar yapılsa da bazı bürokratik ya da bürokratik olmayan nedenlerden dolayı hızlı bir şekilde yaygınlaşamıyor. Alternatif operatörler fiber ağının yaygınlaşması için çeşitli çalışmalar gerçekleştiriyor. Geçtiğimiz günlerde hatta bu iş için özel bir şirket dahi kuruldu. Merkezi yerlerde ADSL kadar yaygın bir hale gelmesi için biraz daha vakit gerekiyor gibi gözüküyor.
Fiber bağlantının mümkün olmadığı durumlarda imdadımıza eski dostumuz ADSL yetişiyor. Elbette VDSL’i de unutmamak lazım. BTK’nın 2016 2. Çeyrek verilerine göre Türkiye’de 7,4 milyonun üzerinde xDSL abonesi bulunuyor. Yine BTK’nın raporuna göre fiber internet abone sayısı ise 1,8 milyon civarında. Dolayısıyla ADSL teknolojisi hala önemini koruyor. Fakat özellikle son bir yıl içerisinde Türk Telekom’un altyapısını kullanan şirketler çeşitli sorunlar yaşadıklarını belirtiyorlar. Bunlardan birisi de Turkcell Superonline.
ADSL ve VDSL bağlarken büyük sıkıntı yaşadıklarını anlatan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, bu sıkıntılardan dolayı 30 bin internet kullanıcısının talebini karşılayamadıklarını belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Bir yandan binlerce kişi mağdur olurken diğer yandan da haksız rekabet sonucu müşteri kaybetmiş olduk. Rakamlarla örnek vermek gerekirse geçen yıl DSL abonelikleriyle ilgili taleplerin aktivasyona dönüştürülme oranı yüzde 70’in üzerindeyken bu oran bugün yüzde 50’ye geriledi.”
Türkiye’de ortalama aylık internet faturasının yaklaşık 50 TL olduğunu belirten Kuran, son üç ayda 30 bin aboneye hizmet verememelerinden doğan zararı ise şöyle açıkladı: “30 bin abone ayda 1,5 milyon lira ödeme yapar. Bunu yıla vurduğunuzda ise 18 milyon lira yapar. Burada öncelikle vatandaşın mağduriyeti, sonra bizim gibi şirketlerin gelir kaybı var. Gelir kaybının yanı sıra operasyonel olarak da bizi zor durumda bırakıyor. Sonuçlanamayan aktivasyon süreci nedeniyle geri dönüşü olmayan yıllık 3 milyon TL’ye yakın sadece çağrı merkezi giderimiz oluyor.”

ETİKETLER : Turkcell adsl vdsl fiber