_surmanset 05 ŞUBAT 2013 / 10:57

Twitter televizyonlardan para kazanacak

Twitter Bluefin Labs'i satın aldı

Sosyal medyanın popüler yüzü, sosyal televizyon analitiği şirketi Bluefin Labs için –resmi olmasa da- 50 ila 100 milyon doları gözden çıkardı.



2011 yılının Mayıs ayında TweetDeck’i satın alan Twitter, o dönemde 40 milyon doları gözden çıkarmıştı. Şimdiyse daha büyük olduğu tahmin edilen bir satın alma gerçekleşti.

2008 yılında kurulan sosyal televizyon analitiği şirketi Bluefin Labs, televizyondaki yayınlarla Twitter arasındaki ilişkiyi inceleyerek raporlama gerçekleştiriyor. Ülkemizde de televizyon programlarında sıkça gördüğümüz Twitter takip etiketlerinin yansımalarını ölçen şirket, sosyal televizyon kavramının en önemli ayaklarından biri oldu.

Son olarak ABD’nin en fazla izlenen organizasyonlardan biri olan Super Bowl, Bluefin Labs’in rakamlarına göre, Twitter ve Facebook gibi ortamlarda 30 milyondan fazla kez konuşuldu. Twitter önümüzdeki dönemde televizyon programlarının Twitter’da ne kadar konuşulduğunu reklam malzemesi olarak satmayı hedefliyor.

Kullanıcıların televizyon seyrederken fikirlerini Twitter üzerinden paylaşmalarını çok iyi değerlendiren şirket, günde 400 milyondan fazla Twitter mesajı atılmasını fırsata dönüştürüyor. Yapılan analizlere göre, televizyon izlenme oranlarının artmasıyla Twitter kullanımının da arttığı görülüyor.

Bluefin Labs ile Twitter’ın kısa zamanda önemli gelir yaratacak projeler gerçekleştireceği tahmin ediliyor.