_surmanset 21 ŞUBAT 2013 / 11:01

Twitter'ın reklam geliri yüzde 90 artacak

Twitter'ın reklam geliri yüzde 90 artacak

Halka arzdan önce daha fazla reklam gücü olduğunu göstermek isteyen şirket, platformunu üçüncü parti reklam yönetim yazılımlarına açtı. Bu sayede şirketin 2013 yılında gelirlerinde sıçrama bekleniyor.



Hızla büyüyen ve geleceğin en önemli madeni olarak görülen kişisel verileri elinde bulunduran sosyal medya şirketleri, bu verilerin paraya dönüşebileceğini göstermek için çaba harcıyor. Zira halka arz sırasında yatırımcıların, sürdürülebilir gelir kaynağına olan inancını artırmak gerekiyor.

Yapılan açıklamayla Twitter, üçüncü parti reklam yönetim yazılımlarına açtığını duyurdu. Reklam uygulama programlama arayüzü (API) reklamcıların var olan reklam yönetim yazılımlarını doğrudan Twitter hesaplarına bağlayabilmelerini ve reklamları otomatize etmelerini sağlıyor.

İlk olarak Adobe, Salesforce, Hootsuite, SHIFT ve TBG Global tarafından üretilen reklam yazılımlarıyla Twitter hesapları birleştirilebilecek. Twitter Ürün Yöneticisi April Underwood, “Reklam API ile birlikte pazarlamacılar doğru mesajı, doğru kitleye ulaştırabilmek için masa üstünde ve mobil cihazlarda çok daha fazla araca sahip olacak” açıklamasında bulundu.

Bir reklam veren tarafından hazırlanan promosyonlu mesaja her tıklandığında ya da paylaşıldığında Twitter para kazanıyor. Yeni API ile reklam verenler için büyük bir otomasyon fırsatı geliyor ve daha önce her seferinde tek tek yazılmak zorunda olan promosyonlu Twitter mesajları, rahatlıkla hazırlanabilecek.

eMarketer'a göre, 2013 yılında Twitter’ın reklam gelirlerinin yüzde 90 oranında artarak 545 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Zira 2011 yılında da Facebook, benzer bir şekilde API açtığı zaman büyük bir reklam sıçraması gerçekleştirmişti.