_surmanset 13 ŞUBAT 2013 / 16:24

Mixx Digi-Talks seminerinde medyanın dijitalleşme süreci tartışıldı

Medyanın dijitalleşme süreci masaya yatırıldı

Mixx Awards Türkiye’nin kapsamını genişletmeyi ve gelecekte daha büyük, bölgesel bir etkinliğe dönüştürmeyi hedefleyen IAB Türkiye’nin, bu amaç doğrultusunda düzenlediği “Mixx Digi-Talks” semineri, 13 Şubat’ta medyanın dijitalleşme sürecini masaya yatırdı.



“Mixx Digi-Talks” seminerinde, “End of Digitilazation” döneminde, yani dijital başlangıcın sona erdiği yeni dönemde, dijital dönüşümün medya ve pazarlama iletişimi sektörlerini nasıl etkilediği ve değişimin nasıl yönetildiği konuşuldu.

Medya, reklamverenler ve ajanslardan toplam 155 üst düzey yöneticinin katıldığı “Mixx Digi-Talks” semineri, IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura’nın konuşmasıyla başladı. Dijitalin reklam sektöründeki payıyla ilgili bilgiler veren Pura, “2016’da dijitalin toplam medya yatırımlarından aldığı payın yüzde 25-30 aralığında olacağını tahmin ediyoruz. Dijital toplamdan aldığı pay itibariyle önümüzdeki yıllarda ikinci mecra konumuna gelecek.” dedi.

Dijitalleşme medya için önemli açılar sunuyor

IAB Avrupa Başkanı Alain Heureux, toplantıda verinin medyanın geleceğindeki önemini vurgulayan bir konuşma yaptı. Habercilikte dijital dönüşüm sürecini bire bir yaşayan International News Media Association (INMA) Başkanı ve Telegraph Grup Mobil ve İnteraktif Servisler Direktörü Marc Challinor da, Telegraph’ın mobil platformları nasıl kullandığını, okuyucular ve reklam verenler için nasıl artı değer yarattığını anlattı.

Hürriyet Gazetecilik İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmet Dalman, Hürriyet Gazetesi'nin tarihsel dönüşümünü ve dijitalleşme hikâyesini anlattı. Hürriyet Dünyası projesiyle devrimsel bir değişim yaşadıklarını belirten Dalman, gelinen noktada Hürriyet’i “Gazete, web, mobil, tablet, sosyal medya gibi her türlü kanaldan milyonlara erişen, dijitalleşmeyi önemli bir açılım fırsatı olarak gören ve bunu uzun süredir uygulayan, böylece hep genç ve dinamik olmayı başaran, lider bir marka” olarak tanımladı.

Konum bazlı servisler yeni çağın gözdesi

“Mixx Digi-Talks” etkinliğinde son olarak söz alan Turkcell Mobil Pazarlama Direktörü Neslihan Uçar dijital ve mobilin yükselişiyle birlikte medya tüketim alışkanlıklarının da değiştiğine dikkat çekerek, “Türkiye dijital büyüme konusunda en hızlı 2. ülke. Dijital bu denli büyürken mobil tarafta daha da hızlı bir gelişim söz konusu. Sadece ilk yılında Turkcell Dergilik uygulamamızdan 1 milyona varan derginin indirilmiş olması bile bu değişimin en büyük göstergelerinden biri. Artık konum bazlı servisler, hibrid medya ve hibrid reklam sektörün en çok konuştuğu konular başında geliyor. Turkcell olarak bu alanlara yönelik bir çok katma değerli çözüm sunuyoruz” diye konuştu.