_surmanset 19 ŞUBAT 2013 / 12:24

Japon Netprice grubu akakce.com ile stratejik ortaklığa gidiyor

Netprice ve akakce.com stratejik ortak oldular

Japon e-ticaret pazarının önde gelen oyuncularından Netprice,  karşılaştırmalı alışveriş platformu akakce.com’la gerçekleştireceği stratejik ortaklık üzerinde anlaşma sağladı. 



Anlaşmayı değerlendiren akakce.com Kurucu Ortağı Koray Karataş, bu işbirliğinin akakce.com’un gelecek hedefleri ve büyüme stratejisinde önemli payı olacağını söylerken; Netprice şirketler grubu CEO’su Teruhide Sato, Japonya gibi e-ticarette dünyada ilk üçte yer alan bir ülkede elde ettikleri deneyimleri akakce.com’un yerel uzmanlığı ile birleştirmeyi hedeflediklerini kaydetti.

Robotik arama teknolojisi ilgi çekti

Konu ile ilgili bir değerlendirme yapan akakce.com Kurucu Ortağı Koray Karataş şöyle konuştu:
“Türkiye’de internetin henüz emekleme aşamasında olduğu bir dönemde, 2000 yılında kurulan akakce.com bugün fiyat karşılaştırma segmentinin lideri olarak, ODTÜ Teknokent merkezinden çalışmalarını sürdürüyor. Aylık 3 milyon 750 bin tekil ziyaretçisi ile gerek internette gerekse fiziksel dünyada alışveriş yapan tüketicilerin çok büyük kısmına ulaşan akakce.com’un kullandığı robotik arama teknolojisi tamamen Türk yazılımcılar tarafından geliştirilen özgün bir teknoloji. Bu nedenle, Netprice ile gerçekleşecek bu stratejik işbirliğini bir anlamda Japon teknolojisi ile Türk teknolojisinin güç birliği olarak da değerlendirebiliriz. Bu işbirliğinin arka planında ayrıca Netprice’ın Türkiye üzerinden diğer ülkelere açılma potansiyeli de yer alıyor. Tokyo Borsası’nda işlem gören Netprice şirketler grubunun merkezinin bulunduğu Japonya, mobil teknoloji üretiminde ve kullanımında dünyanın önde gelen ülkeleri arasında yer alıyor. Bu stratejik işbirliği ile Türkiye'nin gelişmekte olan mobil potansiyeline önemli katkılarda bulunacağımıza inanıyoruz.”

“Türkiye’nin potansiyeli büyük”

Japonya’nın yıllık 100 milyar doları geçen e-ticaret hacmi ile dünyada ilk 3 arasında yer aldığına dikkat çeken Netprice CEO’su Teruhide Sato sözlerine şu şekilde devam etti:
“Böylesi büyük bir pazarda elde ettiğimiz deneyimi akakce.com gibi lider bir marka ile paylaşacak olmaktan dolayı büyük bir heyecan duyuyoruz. Türkiye, genç nüfusu ve büyüme oranı ile e-ticarette patlama yapabilecek bir potansiyele sahip. akakce.com’un kuruluşundan bugüne kaydettiği başarılı performansı ve kurucularının deneyimi de göz önünde bulundurarak, ABD, Çin, Endonezya ve Güneydoğu Asya pazarlarının ardından Türkiye pazarına akakce.com işbirliği ile girme kararını aldık.”