_surmanset 15 ŞUBAT 2013 / 14:43

Forrester açıkladı: 2013'te mobil sektöre 10 konu damgasını vuracak

2013'te mobil sektöre damgasını vuracak 10 konu

10 maddeyi tek bir cümleye sığdıracak olursak şöyle bir sonuca varıyoruz: Dünya artık eskisi gibi olmayacak. 



Akıllı telefonlar geçtiğimiz yıllarda fotoğraf makinelerinin yerini aldı, paranın yerini aldı, navigasyon cihazlarının, mobil oyun konsollarının, konser ve maç biletlerinin, not defterlerinin, hesap makinelerinin, hatta bazen sevgilinizin bile yerini aldı.

Üstelik hızla da yayılıyorlar. Bu yılın sonuna kadar 1,4 milyar akıllı telefonun birilerinin elinde dolaşması bekleniyor.

Peki bunca şeyin yerini alan, bunca şeyi değiştiren bir kavramın sizin yaptığınız işi de değiştirme potansiyeli yok mu? Elbette var. Forrester analisti Thoman Husson'a göre bakın bu yıl mobil teknolojiler eşliğinde pazarlama odağında neler değişecek:

1. Pazarlamacılar, mobil pazarlamanın pazarlama yaklaşımlarını kökünden değiştirdiğine şahit olacaklar. Google'ın AdWords platformunda mobili sıkıca entegre etmesinin en büyük sebebi bu.

2. Kısa vadede tabletler dominant olacak. Reklamcılar akıllı telefonlara reklam vermeyi çok seviyorlar ama işin kaymağı iPad üzerinde.

3. Mobil platformlar yeni nesil etkileşimleri mümkün hale getirecekler. Bunun ilk örneklerini görmeye başladık bile. Cep telefonunuza rapor veren sağlıklı yaşam bantları, uzaktan evinizdeki cihazları kontrol edebilen uygulamalar ve daha neler neler...

4. Büyük veri ve karmaşık analiz tekniklerinden yardım alan uygulamalar elimiz ayağımız olacak. Önde sizinle konuşurken isteklerinizi alıp arka planda delicesine bir akıllı ağ üzerinde işleyen sesli asistan Siri gibi.

5. Mobil platform gelişmekte olan pazarlara ulaşmanın en iyi yolu olacak. Yeni satılan akıllı telefonların yüzde 75'i Asya ve Afrika'da satılıyor. Işık yanmış olsa gerek...

6. Mobil platform kendine özgü kurallar, organizasyonlar ve denetim biçimleri gerektirecek. BYOD süper bir şey, ama yönetilemeyince iş çığırından çıkıyor.

7. Pazarlamacılar mobilin kontrolünü ajanslardan ve servis sağlayıcılardan kendi üzerlerine alacaklar. Çünkü mobil temel iş alanı haline geliyor ve temel işinizi dışkaynağa havale edemezsiniz.

8. Mobil pazarlama yöneticisi pozisyonları yerleşecek ve güçlenecek.

9. Stratejik açıdan doğru konumlandırılmış karma ekiplerin önemi artacak. Bu ekip iş yönetimi, pazarlama, tasarım ve teknolojiye dair uzmanlığı kendi bünyesinde toplayacak.

10. Mobil iş çözümlerinin hayata geçirmek için bu alandaki yatırımlar artacak. Bu iş merkeze oturdukça teknoloji ve personel giderlerinin yükseldiğini gözden kaçırmamak lazım.

Rapora dair detayları bu adreste bulabilirsiniz.
YORUMLAR
ercan 15 ŞUBAT 2013 / 19:15 0 0
mobil değil artık IPAD zamanı.