_surmanset 01 ŞUBAT 2013 / 11:19

Facebook "hediye kartı" servisini hayata geçirdi

Facebook "hediye kartı" servisini hayata geçirdi

Facebook, Amerika’da kullanıma açtığı ön ödemeli hediye kartı özelliği “Facebook Card” ile birlikte birlikte hem e-ticaret pastasından pay almak istiyor, hem de kullanıcıların arkadaşlarına site üzerinden ‘gerçek’ hediyeler göndermelerine imkân sağlıyor. 



Facebook geçtiğimiz Eylül ayında hayata geçirdiği “Gifts” servisinin ardından, şimdi de Facebook Card planını hayata geçirerek e-ticaret alanındaki yerini sağlamlaştırmayı amaçlıyor. ABD’de büyük perakende mağazalarıyla yapılan anlaşmalar ile hediye seçeneklerini artıran Facebook yeni sunduğu hediye kartları seçeneğiyle de portföyünü genişletmeyi planlıyor.

Servis, Gifts uygulamasında kullanılabilirken, üyeler bu sayede birbirlerine hediye gönderebiliyor. Tamamen dijital ortamda gelişen işlem, sadece Facebook tarafından belirlenen mağazalarda kullanılabiliyor. Jamba Juice, Olive Garden, Sephora, ve Target gibi mağazalardan arkadaşları için belirledikleri tutarda hediye kartı satın alan kullanıcılar, yine sosyal ağ üzerinden hediyelerini gönderebiliyor. Hediyeyi alacak olan kullanıcı bir “push notification” ile uyarıldıktan sonra mobil veya web üzerinden hediyesini seçebiliyor.



Bu tarz uygulamalarına şimdilik ABD sınırları içerisinde yer veren Facebook’un, uygulamayı tam olarak oturtmasıyla birlikte kullanım alanını genişletmesine kesin gözüyle bakılıyor. Kullanım alanının genişlemesiyle birlikte, 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip Facebook’un, e-Bay ve Amazon gibi e-ticaret sitelerine rakip olması bekleniyor.