_surmanset 11 ŞUBAT 2013 / 10:19

Apple Asya'daki yükselişini sürdürüyor

Apple Asya'daki yükselişini sürdürüyor

Apple, Çin pazarında yaptığı geliştirdiği ve başarıyla uyguladığı stratejiyi gelişmekte olan bir diğer pazar olan Hindistan’da da elde ederek, geride kalan mali dönemde satışlarını yüzde 300 ila 400 oranında artırdı. 



Düşen gelirleri karşısında yeni stratejiler üretmeye başlayan Apple, bu yeni stratejilerinin meyvelerini toplamaya başlamış gibi görünüyor. Şirket, daha önce fazla başarı elde edemediği Çin pazarının ardından, yine çok fazla başarı elde edemediği Hindistan pazarında satışlarında patlama yaşadı.

Başta iPhone olmak üzere, Apple cihazlarının satışında büyük artış yaşayan şirket, bu yeni başarıyı dağıtım şirketleriyle olan anlaşmalarına borçlu. Bilindiği üzere gerek Foxconn’da yaşanan sıkıntılar, gerekse de dağıtım ağında yaşanan problemler şirketin yeni cihazı iPhone 5’in beklenen ilgiyi görememesine neden olmuştu.

Hindistan’da bulunan ekibini de büyüten şirket, yüzde 500 büyüme yaşayarak 30 kişi olan ekibini 150 kişiye çıkardı. Daha sonra Hindistan’daki mobil cihaz kullanıcı profilini inceleyen şirket, satış stratejisini buna göre düzenleyerek, fiyat kırmadan ülke çapındaki satışlarında artış yakaladı. Her ne kadar şu an için yakalanan büyüme hızı yeterli gibi dursa da, şirketin Samsung’la rekabet edebilmesi için daha fazla “verimli” stratejiye ihtiyacı var gibi görünüyor.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgiye bu adres üzerinden ulaşabilirsiniz.

Yeni strateji: Giyilebilir akıllı cihazlar

Apple, Steve Jobs’un ölümünden sonra eskisi gibi yaratıcı ve yenilikçi cihazlar üretmemekle suçlanıyordu. Hatta şirketin satışlarının azalmasında bu “sıradanlaşmış” ürünler en büyük gerekçe olarak gösteriliyordu. Bunları göz önüne alan şirket, giyilebilir akıllı cihazlar geliştirerek yine bütün ilgiyi kendi cihazlarına çekmeyi amaçlıyor.



Akıllı ayakkabı projesinin ardından, akıllı bir saat üzerinde çalışmaya başlayan şirket, bu sayede teknoloji pazarına yeni bir boyut katmak istiyor. Dış ortamda bulunan bilgileri, otomatik olarak alarak iletilebilme özelliğine sahip olacak cihazın uzun vadede akıllı telefon kullanımını da azaltması bekleniyor.

TechCrunch’ta yer alan habere göre, Apple, tüketici elektroniği piyasasında akıllı telefonun ötesine çıkmaya çalışan şirketlerin stratejisini benimseyerek “çeşitli bilgileri dış ortamdan toplayabilen sensörlere sahip” ürünler üzerinde odaklanmak istiyor. Kısa bir süre önce basına haberleri düşen ‘akıllı ayakkabı’ da bu konsepte uyan bir ürün olarak belirmişti.

Google Glass ile başlayan giyilebilir akıllı cihaz akımı, uzun vadede tüketici elektroniği pazarını yeniden şekillendirecek gibi görünüyor.