_surmanset 05 ŞUBAT 2013 / 15:08

2012 yılında bulut bilişim yükselirken, sosyal medya düşüşünü sürdürdü

Bulut bilişim yükselişini sürdürüyor

Freelancer.com, online işler pazarındaki trendlerin listelendiği 2012’nin 4. çeyreği için Freelancer En Hızlı 50 raporunu yayınladı. Rapora göre bulut bilişim yükselişe geçerken, platform ve arama dizini değişimlerinin ardından sosyal medya ve internette Pazarlama işleri gözden düşmeye devam ediyor. 



Rapora ilgili konuşan Freelancer.com CEO’su Matt Barrie şunları söyledi:
“Neredeyse 7 milyon kullanıcı ve şimdiye dek yayınlanan 4 milyonu aşkın iş ilanıyla dünyanın en büyük dış kaynaklı çalışma piyasası olan Freelancer.com’un yayınladığı Freelancer En Hızlı 50 raporu, çeyrek yılda online olarak yayınlanan yüz bini aşkın iş ilanının analiziyle beceriler, teknolojiler, ürünlere yönelik talepteki ve şirketlerin performansındaki iniş ve çıkışlara dair görüşler sağlamak üzere tasarlandı.”

2012’nin 4. çeyreğinin en önemli trendleri:

● Web Sitesi Barındırma işleri, giderek daha çok işletme buluta taşınırken, yüzde 3 bin 300’ü aşkın oranda (4 bin 59 iş) büyük bir artış gerçekleştirdi ve bu işlerin çoğu kurulu siteleri buluta taşımayı ya da bulutta barınan yeni siteleri canlı hale getirmeyi içeriyor. En çok göze çarpan şirket, online perakendenin gücü EC2 platformuyla egemenliğini sürdürürken, hızla yeni bölgelere genişleyerek ve geliştirilmiş depolama kapasiteleriyle daha hızlı, yeni nesil sunucuları dağıtarak bu çeyrekte yüzde 466 oranında (1.895 iş) inanılmaz bir yükseliş yaşayan Amazon Web Services oldu.



● Windows 8’in çıkışından sonra Microsoft Desktop uygulamaları yükselişe geçiyor: Diğer yapılara kıyasla hacimler hala düşük olmakla birlikte, Microsoft yeni işletim sistemini açıklarken, Windows Desktop uygulamalarına yönelik talep bu çeyrekte yüzde 305 oranında (1.923 iş) arttı. MS Word ve Powerpoint sırasıyla yüzde 211 (4 bin 578 iş) ve yüzde 309 (1.253 iş) oranında büyüme sergiledi.

● Apple’da Uygulama Yorgunluğu mu Yaşanıyor? Şu anda Apple App Store’da bulunan 1 milyonu aşkın uygulamadan oluşan kalabalık bir pazarla, Apple mobil platform geliştiricileri uygulama yorgunluğunun işaretlerini veriyor. 4. çeyrekte iOS işleri En Hızlı 50 raporu yayınlanmaya başladığından bu yana ilk kez düşerken, iPhone işleri yüzde 3,8 (5 bin 298 iş) ve iPad işleri yüzde 14 (2 bin 36 iş) oranında düşüş yaşadı.



Bu, Apple’ın hisse fiyatlarına da yansıdı ve hisse fiyatı çeyrek boyunca yüzde 20 oranında azaldı. Öte yandan açık platform siparişleri Apple’ınkilere fark atarken, Android yüzde 7 (4 bin 282 iş) oranında kazanç gösterdi. Android’in iOS üzerindeki ezici üstünlüğü konusunda “Bu büyük bir platform değişikliği,” diye belirten Google Yönetim Kurulu Başkanı Eric Schmidt, şöyle ekliyor:
“20 yıl önceki durum - Microsoft, Apple'a karşı. Bu yarışı bizim kazandığımız artık çok net.”

● eTicaret siteleri tatil sezonu trafiği için canlanırken, Yazılım ve Web Sitesi Kalite Güvencesi işleri hızla yükseliyor: 4. çeyrek, online perakende satış sezonu için sitelerini hazırlamak ve hatasız kılmak için koşuştururken, Yazılım ve Web Sitesi Testi işlerinde bir patlamaya tanık oldu. Yazılım Testi yüzde 2 bin 500 oranında (5 bin 200 iş) artarken, Web Sitesi Testi yüzde 2.055 oranında yükselişle (3 bin 923 iş) şaşırttı.



● Online pazar kendini yeniden icat ederken eBay işleri artıyor: Şirket, online açık artırma işindeki 17 yıllık deneyiminin ardından, web sitesinde ve mobil uygulamada, yeni marka çalışması dahil, bir dizi büyük değişiklik yaptı. Mobil merkezli ekseniyle ve küçük ölçekli işletmelere odaklanmasıyla birleşen bu değişiklikler, şirket açık artırmalarını eTicaret pazarında çeşitlendirirken ve teknolojide perakende devi Amazon ile başa baş giderken, eBay işlerinin çeyrek boyunca yüzde 22 (1.790 iş) artmasıyla sonuçlandı.

● Platform ve arama dizini değişimlerinin ardından sosyal medya ve internette pazarlama işleri gözden düşmeye devam ediyor: Internet trafiğindeki büyük artışa rağmen, sürekli değişiklikler ve olumsuz raporlar, sosyal ağları bir reklam platformu olarak kullanmanın getirisi olup olmayacağı konusunda reklamcıların kafasını karıştırdı. New York Times’a göre, şu anda dijital reklam bütçelerinin yalnızca yüzde 14’ü sosyal ağlara ayrılıyor.

Bu şüphe, online işler piyasasına da yansırken, sosyal ağ projeleri yüzde 5,1 oranında düştü (5 bin 820 iş). Hem Facebook (yüzde 8,4 oranında düşüşle 7 bin 186 iş) hem de Twitter (yüzde 6,4 düşüşle 2 bin 240 iş) bundan nasibini aldı. İnternette pazarlama işleri genel olarak durgundu (yüzde 1,4 oranında düşüşle 15 bin 244 iş) ve SEO hala Google Panda’daki değişikliklerin yarattığı etkiyle sendelemeyi sürdürüyor (yüzde 3,3 oranında düşüşle 10 bin 159 iş). Bazı pazarlamacılar e-posta pazarlamasına geri döndü (yüzde 186 oranında artışla 1.003 iş).