_surmanset 07 ŞUBAT 2013 / 10:43

2012'de Türk Telekom Grubu yüzde 6,4 büyüdü

Türk Telekom Grubu 2012'de yüzde 6,4 büyüdü

Türk Telekom, 2012 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre grubun gelirleri bir önceki yıla oranla yüzde 6,4 artarak 12,7 milyar TL’ye ulaştı. 



2012 yılında konsolide olarak 2,4 milyar TL yatırım gerçekleştiren Türk Telekom Grubu, altyapı çalışmalarına hız vererek FTTC (saha dolabına kadar fiber) ile ulaşılan 4 milyon haneye ek olarak FTTH/B (eve/binaya kadar fiber) ile 1,9 milyondan fazla haneye fiber altyapısı sağladı.

Grubun FAVÖK'ü (faiz ve vergi öncesi kârı) 5,1 milyar TL’ye yükseldi, FAVÖK marjı yüzde 40 seviyesinde korundu. Şirketin net gelirleri yıldan yıla yüzde 27 büyüyerek ve 2,6 milyar TL’nin üzerine çıktı. Bu dönemde yapılan yatırım miktarı ise 2,4 milyar TL olarak gerçekleşti.

İnternet ve mobil de büyüdü

Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani'nin paylaştığı bilgilere göre TTNET tarafında fiber abone sayısı 1,9 milyona yükseldi ve IPTV platformu Tivibu genişleyen içeriğine bağlı olarak önemli sayıda abone artışı kaydetti.

Avea da bu dönemde gelirlerinde yüzde 13, FAVÖK'te yüzde 28 ve net müşteride 730 bin adetlik artış kaydetti. Avea’nın bu dönemdeki geliri 3,5 milyar TL olarak gerçekleşti.

Şirketin mobil veri gelirleri yüzde 79 büyürken, mobil ağ ve kanallara 750 milyon TL’den fazla yatırım yapıldı.

Hizmet tarafında Sebit, eğitim alanında kullanılmak üzere yeni bir arama motoru geliştirdi. Sebit’in eğitim portalı Vitamin'in aylık 3 milyon ziyaretçisi, bu dönemde 50 milyondan fazla sayfa ziyaret etti.

Sabit erişim hattı sayısı 14,3 milyona geriledi

Bağımsız derecelendirme sonuçlarına göre, kurumsal yönetim derecelendirme notunu 2012’de de arttırmaya devam eden Türk Telekom, Aralık 2012’de 10 üzerinden 8,8 alarak İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Kurumsal Yönetim Endeksinde yer alma başarısını sürdürdü.

Türk Telekom grup şirketlerinin 31 Aralık 2012 itibariyle 14,3 milyon sabit erişim hattı, 7 milyon genişbant ve 13,5 milyon GSM abonesi bulunuyor.

Türk Telekom'un 2011 yılı sonu itibariyle 15,2 milyon sabit abonesi bulunduğu göz önüne alınırsa, grubun 2012 yılında kaybettiği 900 bin sabit aboneden kaynaklanan gelir kaybını karşılamak üzere uyguladığı katma değer odaklı stratejilerin işe yaradığı görülüyor.

Genel sonuçlar şu şekilde (üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz):