_manset 05 ŞUBAT 2013 / 11:14

Tüketiciler teknoloji alışverişlerinde yakın çevrelerine güveniyor

Tüketicilerin teknoloji alışverişlerinin nasıl şekillendiğini araştıran Gold Teknoloji Marketleri, tüketicilerin sıklıkla arkadaşlarına danıştığını ve en çok onların görüşüne güvendiğini ortaya koydu. 



Gold’un yaptırdığı araştırmaya göre teknoloji alışverişlerimizde en sık kullandığımız ve en güvendiğimiz bilgi kaynağı olarak birinci sırada arkadaşlar yer alıyor. Televizyon reklamları kaynak sıklığında ikinci sırada yer alırken, güven sıralamasında üçüncü sırada bulunuyor. Teknoloji alışverişi yaparken anne-baba-eş gibi aile bireylerine daha az başvurmamıza rağmen güven endeksinde aileleler ise ikinci sırada yer alıyor.

Araştırmada ortaya çıkan ilginç bir detay ise Facebook, Twitter ve blog’lar gibi online mecraların hem başvurulan bilgi kaynakları olarak, hem de güven endeksinde en son sırada yer alması oldu. Gazete, dergi, internet ve radyo reklamları sıklık ve güven endeksinde sosyal medyaya göre daha üst sıralarda yer aldı.

Tüketicilerin, çeşitli mecralarda yayınlanan reklamlardan çok, tanıdıklarının fikirlerine güvendiğini belirten Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir sözlerini şöyle sürdürdü:
“Reklamlar, firmaların yeni ürünlerini, kampanyalarını duyurmalarında, bu ürünlere ilgi çekmelerinde önemli rol oynuyor. Ancak bu tabii ki tek taraflı bir iletişim oluyor. Sesinizi duyurabildiğiniz kadar etkin olabiliyorsunuz. Bunun yanı sıra tüketiciler özellikle arkadaşlarının ve yakınlarının fikirlerini almadan teknoloji alışverişi yapmıyor. Hem mağazalarda, hem de internet üzerinden ilgilendikleri ürünü detaylı bir şekilde inceleyen tüketiciler ürünleri satın almadan önce arkadaşlarının söz konusu ürünle ilgili deneyim ve fikirlerine başvuruyor ve itibar ediyor. Bu da ağızdan ağza pazarlamanın ve müşteri memnuniyetini artırarak ürününüzü tavsiye edecek müşteri kitlesini genişletmenin önemini ortaya koyuyor. Ayrıca sıklık ve güven endeksinde sosyal medya her ne kadar sonuncu sırada yer almış olsa da bu sıralamanın içinde yer alması bile tavsiye kanalında zamanla kendine daha iyi bir yer edineceğini gösteriyor.”
ETİKETLER : gold pc