_manset 25 ŞUBAT 2013 / 11:51

E-ticaret sektörü Webrazzi E-Ticaret’13 Konferansı’nda masaya yatırıldı

Webrazzi, e-ticaret sektörünün nabzını tutmaya Webrazzi E-Ticaret Konferansı’yla devam ediyor. Konferansa, e-ticaret sektörünün önde gelen isimleri katılırken, sektördeki son yatırımlar ve öne çıkan kategoriler bir kez daha irdelendi.  Bu yıl dördüncü kez düzenlenen etkinlikte Türkiye e-ticaret pazarının bugünkü durumu, sektörün öne çıkan isimleri tarafından yorumlandı. Konferansta, başta e-ticaret yatırımları, e-ticarette öne çıkan kategoriler ve e-ticaret hedefleri olmak üzere birçok konu tartışmaya açıldı. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, Türkiye’de internet üzerinden kartlarla yapılan işlemlerin 2005'te 1 milyar lira, 2010'da 15 milyar lira, 2011'de 23 milyar lira, 2012 de ise 31 milyarlira olduğunu paylaştı. İnternet üzerinden kartlarla yapılan işlemlerin 2015 yılında 62 milyar liraya ulaşmasını beklediklerini paylaşan Soner Canko, bu rakamın 2023 yılında 316 milyar liraya yükselebileceğini belirtti. Türkiye’de bulunan 54 milyon kartın, 17 milyonunun internet alışverişlerine katıldığı bilgisi, BKM’nin sunduğu en güncel veriler arasındaydı. Soner Canko, aynı zamanda devlet ödemeleri, sigorta ve “mail order” gibi kalemlerin çıkarılmasından sonra, bilinen anlamdaki e-ticaret pazarının, 2012 yılında 10 milyon TL’nin altında olmadığını söyledi. Yemeksepeti yurtdışında satın almalarla büyüyecek Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, Yemeksepeti’nin önümüzdeki ay bir ülkede, gelecek altı ay içinde ise toplamda üç yeni ülkede açılacağını söyledi. Aydın, Yemeksepeti’nin başka pazarlara girerek büyüyeceğini ve yurtdışında satın almalarla yola devam edeceklerini açıkladı. 212 Capital Partners Kurucu Ortağı Numan Numan ve 212 Capital Partners Direktörü Ali Karabey, e-ticaret sektöründeki yatırımlar hakkında önemli bilgiler paylaştı. 212 Capital Partners’ın üç adet e-ticaret yatırımı bulunduğunu söyleyen Ali Karabey sözlerini şu şekilde sürdürdü:
“Şu ana kadar 400 girişim, yatırım almak için 212 Capital Partners’a başvurdu. Bu girişimlerin yüzde 31‘i e-ticaret projesi. Biz hala e-ticaret şirketlerini incelemeye devam ediyoruz çünkü Türkiye’deki e-ticaret girişimlerinin geleceği var. Bu yüzden toplam yedi yatırımın üçünü e-ticaret sitelerine yaptık.”
Tesettür kategorisi yükselişte E-ticaret şirketleri için altyapı sağlayan Ideasoft’un Genel Müdürü Seyhun Özkara, son altı ayda organik ve doğal ürünler, beyaz eşya, takı ve mücevherat, ev tekstili kategorilerinin yanı sıra tesettür kategorisinin de yükselişte olduğunu paylaştı. Bunun yanı sıra, Hepsiburada Ticari Genel Müdürü İlker Baydar, Hepsiburada’nın 2012 cirosunu 300 milyon dolar olarak açıklarken, anne ve bebek kategorisinde yer alan e-ticaret sitesi Unnado’nun kurucu ortağı Göktuğ Okan Oğuz ise Unnado’nun 500 bin kullanıcıya ulaştığını ve üçüncü tur yatırım almayı düşündüklerini paylaştı. Webrazzi E-ticaret’13 Konferansı’nın Elmas Sponsoru Ideasoft ve Turkcell, Platin Sponsoru PayU ve TEB, Altın Sponsoru Akakce.com, BKM, Crenvo İK, Evim.net, Hepsiburada, Pozitron ve tmob, Dijital Medya Sponsoru Medyanet, İletişim Sponsorları ise Karnaval ve Marjinal Porter Novelli oldu.